Германският производител на луксозни автомобили Audi, част от групата Volkswagen, планира да инвестира 40 млрд. евро в следващите пет години, пише Bloomberg. Средствата ще бъдат насочени основно в електрически коли, за да може да изравни силите с големите си конкуренти BMW и Mercedes-Benz. Третият по големина производител на луксозни автомобили ще пусне над 20 нови модела през тази година, включително и първата си изцяло електрическа кола. Това разширение на портфолиото беше планирано още преди години, но се забави заради дизеловия скандал на компанията майка Volkswagen, който избухна през 2015 г. Миналата година Audi отдели 387 млн. евро, за да покрие разходите по разрешаване на свои собствени проблеми с коли.
Към електричеството
За навлизането в конкуренцията на електрическите коли Audi ще заложи основно на SUV модела E-Tron, чиято цена ще започва от 80 хил. евро в Германия. През 2019 г. на пазара ще се появи и E-Tron Sportback, както и още една версия с четири врати през 2020 г. Общо плановете на Audi включват 20 нови електрически и хибридни модели до 2025 г., като по-голямата част от моделите ще бъдат напълно електрически. Очакванията на германския производител са до 2025 г. електрическите и хибридните модели да отговарят за една трета от продажбите.
„Искаме да имаме водеща роля в огромните промени в нашата индустрия“, коментира изпълнителният директор на компанията Руперт Щадлер по време на ежегодната пресконференция в централата в Инголщат. „Подготвяме Audi за тази мисия.“
Компанията ще се опита да спести 10 млрд. евро до 2022 г., като трансформира части от бизнеса си и намали разходите за разработки. Според изявлението на компанията 2018 г. ще бъде трудна, защото трябва да мине време, преди потоците приходи да се нормализират.
Аudi в дигиталното
Разширението на производителя включва и дигитални услуги чрез платформата MyAudi, която предлага приложения за свързване с колата. Според плана на фирмата MyAudi трябва да добавя по 1 млрд. евро към печалбата на фирмата през 2025 г. От компанията също така очакват, че към 2025 г. SUV моделите на компанията ще отговарят за половината от всички продажби.